اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟ با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد
سرخط خبرها

اتحادیه اروپا، شرکت اپل را به‌دلیل نقض قوانین ضدانحصار ۲ میلیارد دلار جریمه کرد

  • کد خبر: ۲۱۵۳۹۸
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷
اتحادیه اروپا، شرکت اپل را به‌دلیل نقض قوانین ضدانحصار ۲ میلیارد دلار جریمه کرد
کمیسیون اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد که اپل را به‌دلیل نقض قوانین ضدانحصار ۱.۸۴ میلیارد یورو (تقریباً معادل ۲ میلیارد دلار) جریمه می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز - تصمیم اتحادیه اروپا در نتیجه شکایتی صادر شده است که اسپاتیفای در سال ۲۰۱۹ آن را آغاز کرده بود. ایراد کمیسیون اروپا به قوانین اپ استور وارد شده و می‌گوید کوپرتینویی‌ها نمی‌توانند سرویس‌های استریم موسیقی را از تبلیغ اشتراک‌های ارزان‌تر در خارج از اپ استور منع کنند.

کمیسیون اروپا امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از انجام تحقیقات مفصل به این نتیجه رسیده است که اپل نمی‌گذارد توسعه‌دهندگان اپ‌های استریم موسیقی به‌طور کامل به کاربران iOS اجازه دهند تا از سرویس‌های اشتراک موسیقی ارزان‌تر و جایگزین در خارج از اپ استور استفاده کنند.

مارگرت وستاگر، معاون ارشد امور رقابت در اتحادیه اروپا می‌گوید: «اپل به‌مدت یک دهه از موقعیت غالب خود بر بازار توزیع اپ‌های استریم موسیقی از طریق اپ استور سوءاستفاده کرده است. آن‌ها با ایجاد محدودیت برای توسعه‌دهندگان در زمینه اطلاع‌رسانی به مصرف‌کنندگان پیرامون سرویس‌های موسیقی ارزان‌تر و جایگزین در خارج از اکوسیستم اپل، چنین کاری را انجام داده‌اند. این رویه تحت مقررات ضدانحصار اتحادیه اروپا غیرقانونی است، بنابراین ما امروز اپل را بیش از ۱.۸ میلیارد یورو جریمه می‌کنیم.»

کمیسیون اروپا می‌گوید در تعیین این جریمه مدت‌زمان و شدت نقض قوانین را مدنظر قرار داده، و همچنین بزرگی بازار و درآمد‌های اپل را ملاحظه کرده است. به‌علاوه، ظاهراً ارائه اطلاعات نادرست توسط اپل در پروسه این تحقیقات نیز در تعیین جریمه تأثیرگذار بوده است.

اپل به جریمه ۲ میلیارد دلاری اتحادیه اروپا چه پاسخی داده است؟

به‌دنبال انتشار این بیانیه، اپل نیز پاسخ مفصلی را به‌صورت عمومی منتشر کرده است. این شرکت می‌گوید اسپاتیفای بر بازار استریم موسیقی غالب است و بخش بزرگی از موفقیت خود را مدیون اپ استور است. مالک فروشگاه اپلیکیشن‌های آیفون ادعا می‌کند که اسپاتیفای هزینه‌ای به اپل نمی‌پردازد، چون از فروش اشتراک در اپ خود اجتناب می‌کند.

اپل می‌گوید واقعیت این است که مصرف‌کنندگان اروپایی امروز بیش از هر زمان دیگری قدرت انتخاب دارند. این شرکت مدعی است که تصمیم امروز صرفاً جایگاه غالب یک شرکت موفق اروپایی را در بازار استریم موسیقی تحکیم می‌کند.

همچنین اپل یادآور شده است که به‌زودی تغییرات لازم برای تبعیت از قانون بازار‌های دیجیتال (DMA) را اجرایی می‌کند، و باور دارد که جریمه امروز تلاشی از سوی کمیسیون اروپا برای اعمال DMA پیش از تبدیل‌شدن آن به یک قانون رسمی است، چرا که این قانون به ادعای اپل هنوز رسماً جای پای خود را در قوانین رقابت محکم نکرده است. اپل همچنین می‌گوید که به این حکم اعتراض خواهد کرد و خواستار تجدیدنظر می‌شود.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->